Etsi
  • Rolly

”Käännämme alan haasteet vahvuuksiksi”

Taksilain vapautuminen ja sitä seurannut pandemia on ravistellut alan tilauskantaa ennennäkemättömällä voimalla.




Henkilökuljetus- ja taksialaa harjoittavassa RollyGroupissa alkuvuonna myyntijohtajana aloittanut Miika Lampi toteaa, että haastavan korona-ajan pelastus on ollut julkinen sektori. ”Yksityiset eivät juuri matkusta eikä yritysten henkilökunta liiku samalla tavalla kuin ennen korona-aikaa. Se on asettanut meille ison haasteen, mutta onneksi pandemia ei ole vaikuttanut aivan kaikkeen liikkumiseen. Vaikka kuljetusmäärät ovat pudonneet merkittävästi, meillä on riittänyt vielä kuljetuksia ja alkuvuonna olemme voittaneet uusia asiakkuuksia ja saaneet kasvatettua osuuttamme nykyisissä asiakkaissa.”



RollyGroup on suhteellisen tuore nimi alalla, mutta sen taustatoimijoilla on yli 50 vuoden kokemus henkilökuljetuksista. Nyt yritys hakee vahvaa kasvua ja on valmis investoimaan siihen. ”Ei voi olla kasvuyhtiö, jos ei tee tietoista päätöstä siitä. Meillä on voimakas halu kasvaa. Olemme riittävän iso toimija siihen, että voimme osallistua isoihinkin kilpailutuksiin. Meillä on kyky ja valmius investoida.”

Miika Lammen tehtäviin kuuluu RollyGroupin myynti ja sen systemaattinen kehittäminen. ”Oma henkilökohtainen tavoitteeni tälle vuodelle on tunnistaa, kehittää ja jalkauttaa. Haluan nähdä tuloksia ja haastaa omaa organisaatiota – pelkkä usko myynnissä ei riitä, vaan me myös mittaamme ja analysoimme jokaisen toimenpiteen.”

Taksilain vapautumisen myötä alan maine luotettavana toimijana sai kolhuja. Lammen mukaan lainmuutokset toivat myös mukanaan epäterveen kilpailutilanteen. ”Nyt alalla on ainakin ajoittain nähtävissä aikamoinen villin lännen meininki, jossa erityisesti julkisella sektorilla ainoastaan hinta määrittelee tuloksen. Olisi hienoa, jos pääsisimme vaikuttamaan alan juurisyihin ja kehittämään yhdessä siitä entistä laadukkaamman ja luotettavamman. Haastamme myös alaa muuttumaan – syksyllä tuomme koulukyyteihin ensimmäiset sähköautot yhdessä erään asiakkaan kanssa – tämä on yksi jännittävimmistä hankkeistamme ja uskon vahvasti, että pian autoja tulee lisää.”

Miika Lampi puhuu mielellään laadusta laajemminkin. ”Uskon vahvasti myös siihen, että myynnin tekemisen laadulla on valtava merkitys lopputuloksen kannalta. On liian helppoa keskittyä tuotteeseen, pikemminkin kannattaa keskittyä siihen, miten myydä, jotta se palvelee asiakasta parhaimmalla mahdollisella tavalla.”


228 katselukertaa0 kommenttia